سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام محمد بزرگیان - خوزستان

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان از اعزام اساتید اخلاق و مشاور به مدارس علمیه استان خبرداد.

حجت‌الاسلام محمد بزرگیان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به اعزام اساتید اخلاق و مشاور به مدارس علمیه خوزستان، گفت: اعزام‌ها از سوم بهمن‌ماه آغاز شده و مدیران و معاونین مدارس باید قبل از برگزاری این دوره ها، جلسه ای توجیهی در راستای بیان نیازها و اقتضائات، با استاد مربوطه داشته باشند.

وی ادامه داد: پیشنهاد می‌شود استاد اعزامی جلسه ای عمومی با طلاب پایه اول داشته باشد، که این جلسه با رویکرد بازگویی اهداف و آرمان‌های حضور طلبه در حوزه می‌تواند در راستای پیشگیری از افت انگیزشی طلاب جوان مؤثر باشد.

معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان در ادامه افزود: پیشنهاد می شود برای آن دسته از طلابی که در آستانه ملبس شدن قرار دارند، جلسه‌ای اخلاقی برگزار نمود و در آن به بیان ضرورت ها و بایدها و نبایدهای دوران روحانیت، پرداخت.

حجت الاسلام بزرگیان به برنامه‌های پیشنهادی برای مشاوران اعزامی نیز اشاره کرد و گفت: «برگزاری کارگاهی عمومی با موضوعاتی همچون تمرکز حواس، مدیریت زمان و مباحثی در این خصوص»، «اجرای جلسه مشاوره ویژه طلاب پایه اولی»، «نشستی با برخی طلاب پیرامون مسایل مربوط به پیش از ازدواج»، «برگزاری دوره مهارت‌های زناشویی و همسرداری برای طلاب متأهل» و... برخی از برنامه های پیشنهادی برای مشاوران اعزامی به مدارس علمیه سطح استان هستند.

*راه‌اندازی مرکز مشاوره طلاب

وی در ادامه، از راه‌اندازی مرکز مشاوره طلاب در هفته اول بهمن‌ماه خبر داد و اظهار داشت: جلسات مشاوره به‌صورت هفتگی و بر اساس درخواست طلاب که از طریق سامانه پیامکی و یا معاونین تهذیب دریافت می‌شود، برنامه‌ریزی و در این دفتر انجام خواهد شد.

حجت الاسلام بزرگیان، در پایان، گفت: جلسات مشاوره در ابتدا یک روز در هفته و با حضور اساتید از قم برگزار خواهد شد اما با توجه به استقبال و درخواست طلاب فعالیت مرکز مشاوره گسترش داده می شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha